משכנתא לעובדי הוראה

מורים ועובדי הוראה נוספים, בדיוק כמו שכירים אחרים במשק, המעוניינים להגשים חלום ולרכוש דירת מגורים – פונים אל הבנקים המסחריים כדי לבקש משכנתא. מאחר שאין מסלול ייעודי של משכנתא לעובדי הוראה יש לקבל אישור עקרוני למשכנתא מאחד הבנקים או ממספר בנקים, ורק אז ניתן לחתום על חוזה מכר ולשלם לקבלן או לאדם פרטי. בתהליך נטילת המשכנתא מהבנק (או מגוף פיננסי אחר כמו חברות הביטוח), הבנקים מבצעים בדיקה מעמיקה כדי להחליט האם לאשר את הבקשה להלוואה לדיור ובאיזה תנאים.

חשוב לדעת כי הבנקים בוחנים קריטריונים שונים בבואם לאשר בקשה להלוואת משכנתא, ואחד מהפרמטרים המרכזיים בבדיקה המקדימה הוא יציבות תעסוקתית והכנסה בטוחה, גם במצבי משבר. בכתבה זו נציג בפניכם ובפניכן מהן האפשרויות לקחת משכנתאות למורים ולעובדי הוראה, האם יש מסלול משכנתא ייעודי למורים בלבד, מה קורה במדינות אחרות מבחינת משכנתא למורים ומדוע המורים ועובדי ההוראה, שלרוב אינם מרוויחים שכר גבוה, זוכים לתנאים מועדפים כאשר הם לוקחים משכנתא מהבנק.

אילו אפשרויות ובנקים מציעים משכנתא לעובדי הוראה?

הבנקים וחלק מחברות הביטוח מציעים הלוואת משכנתא למורים ולעובדי הוראה, ולכל גוף פיננסי יש מדיניות משלו בנושא. כאמור, אחד מהפרמטרים המרכזיים שנבדקים בהליך למתן אישור עקרוני למשכנתא הוא התחום התעסוקתי, והבנקים מאשרים את הבקשה למשכנתא לאחר שהם בדקו כי הלווים עובדים במקום עבודה יציב וקבוע המספק עבורם הכנסה קבועה ושוטפת. בתוף כך, חשוב לזכור כי השכר החודשי של רוב המורים יחסית נמוך, אך היציבות התעסוקתית מקנה להם יתרון משמעותי בבואם לקחת משכנתא לעובדי הוראה מהבנק והם זוכים לתנאים מועדפים.

ראוי לציין כי לעומת מדינות שונות בחו"ל, אין בישראל בנק או גוף פיננסי שמציע משכנתא למורים במסלול ייעודי ובריבית מועדפת, ובנוסף השכר של מורים בארץ נמוך בהשוואה לשכר החודשי של מורים בחו"ל. יחד עם זאת, הבנקים מציעים למורים ולעובדי הוראה משכנתא נוחה ובתנאים מועדפים בגלל העבודה היציבה ויכולת ההחזר המובטחת.

כך לדוגמה, מורים ועובדי הוראה יכולים לקבל משכנתא בתנאים מועדפים מבנק יהב, הבנק שזכה במכרז האחרון של החשכ"ל למתן הלוואות בתנאים מועדפים לעובדי מדינה, בנק דיסקונט המציע מסלולי משכנתא נוחים למורים ובנק מסד מקבוצת הבינלאומי.

חשוב לזכור כי בנק יהב זכה במכרז של החשכ"ל לכן הוא מציע הלוואות ייעודיות לעובדי הוראה, בהתאם לתנאים ולריבית שנקבעו על ידי החשב הכללי.

חשיבות הבדיקה של תנאי המשכנתא בבנקים נוספים

מורים ועובדי הוראה יכולים לקחת משכנתא בתנאים נוחים מהבנקים שזכו במכרז של החשכ"ל, ובהם בנק יהב ובנק מסד. גם בנק דיסקונט שזכה במכרז הקודם מציע משכנתאות למורים בתנאים מועדפים, אך אין לוותר על סקר שוק והשוואת הצעות ממספר בנקים על מנת לקבל החלטה נכונה ושקולה.

לכן, בעזרת ייעוץ משכנתאות הניתן על ידי המומחים של פריים משכנתאות ופיננסים ניתן לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית למורה או לעובד הוראה, והיועצים המנוסים יכולים במקרים מסוימים להשיג תנאים טובים יותר לעומת תנאי המשכנתא למורים מהבנקים שזכו במכרז של החשכ"ל. לכן, אין לוותר על סקר שוק ומומלץ להיוועץ עם יועצי משכנתא מנוסים כדי לבנות תמהיל מותאם אישית ולהשיג את המשכנתא הטובה ביותר למורים.

הטבות במשכנתאות למורים

מורים הם עובדי מדינה לכל דבר ועניין, לכן הם זכאים למגוון הטבות, בין היתר בתחומים פיננסיים כמו הלוואות, משכנתאות, עמלות עו"ש בחשבון הבנק וכד'. בנוסף לזאת, המורים זוכים להטבות צרכניות רבות ומשמעותיות מאחר שהם מהווים קבוצת רכישה גדולה עם כוח קנייה עצום, והם נהנים מהנחות והטבות שונות על מגוון מוצרים ושירותים.

מורים ועובדי הוראה המהווים חלק מעובדי המדינה נהנים גם מתנאים מועדפים ומריביות נמוכות יותר בהלוואות, וזאת על פי ההסכם שנחתם בין המדינה (על ידי החשכ"ל) לבין הבנק שזוכה במכרז החשכ"ל להעמדת הלוואות תקציביות בריבית מועדפת.

כך לדוגמה, מורים יכולים לקחת הלוואה נוחה לרכישת דירה למגורים או לבנייה עצמית עד לסכום של 50,000 ₪ לתקופה של עד 120 חודשי החזר בשיעור ריבית החשב הכללי העומדת נכון ל-2023 על 6.25% לשנה, כלומר ריבית של כ-1.56% לרבעון.

כמו כן, מורים יכולים לקחת הלוואות בתנאים מועדפים דרך בנק יהב, בנק דיסקונט ובנקים נוספים. כך לדוגמה בנק יהב מציע לעובדי הוראה ולמורים מגוון הלוואות לכל מטרה החל מריבית פריים + 0%. למורים ולעובדי הוראה כדאי לבדוק את ההטבות המגיעות להם במשכנתאות ובהלוואות לדיור, מאחר שיש מסלולי הלוואות המיועדים לעובדי מדינה עם ריבית נמוכה ותנאים נוחים יותר ממה שכלל הציבור מקבל, ובנוסף יש בנקים שמציעים הטבות משתלמות למורים ולעובדי הוראה כדי למשוך אותם לפתוח חשבון, להעביר משכורת ולקחת הלוואה או משכנתא דרכם.

למה כדאי למורים ועובדי מדינה להתייעץ עם המומחים של פריים משכנתאות?

לאחר שהבנו כי מורים ועובדי הוראה זוכים להטבות משתלמות במשכנתא והבנקים מציעים להם תנאים נוחים, חשוב לזכור כי תנאי המשכנתא המוצעים למורים ולכלל הציבור יחסית דומים ורק בעזרת יועצי משכנתא מנוסים ניתן לבנות תמהיל הלוואה הכולל מסלולים בהתאמה אישית ועל פי יכולת ההחזר והצרכים הייחודיים של המורה או עובד ההוראה.

ליועצי המשכנתא של פריים יש קשרים אישיים עם הבנקים, יחסים טובים במערכת הפיננסית, והם מחזיקים בידע עדכני המאפשר להם לבנות תמהיל משכנתא המותאם למורים ולעובדי הוראה. היועצים מבצעים סקר שוק ומנהלים מעין מכרז בין הבנקים והגופים הפיננסיים בתחום המשכנתאות על מנת לבנות תמהיל מותאם אישית לצרכים וליכולת ההחזר של המורים, וכך מפחיתים סיכונים וחוסכים הרבה מאוד כסף.

למידע נוסף ולייעוץ מקצועי בנושא משכנתא לעובדי הוראה ולמורים – צרו קשר עם המומחים של פריים משכנתאות ופיננסים.

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

המייסד ומנכ”ל פריים משכנתאות, משנת 2006. אחד החלוצים של ענף ייעוץ המשכנתאות בארץ. בעל BA במנהל עסקים, מרצה בתחום המימון. מעבר לשעות העבודה אוהב לשחק כדורסל וסנובורד.
נראה לנו שהשתכנעתם

קראנו, הבנו, רוצים להתחיל בתהליך
לחצו על המוצר הרצוי

מאמרים נוספים
בודק...