משכנתא לנכס מסחרי

משכנתאות מול נכס מסחרי נמצאות בצמיחה בשנים האחרונות. יותר ויותר בנקים נפתחים ומציעים מסלולים עבור משכנתא למשרד, משכנתא לחנות וכו'

משכנתא לנכס מסחרי והלוואות כנגד נכסים מסחריים הינן במהותן הלוואות עסקיות ואינן נבחנות באותם פרמטרים כמו משכנתא למגורים. הלוואות אלו נבחנות בהתאם למטרת העסקה תוך הסתכלות על פרמטרים הבוחנים את טיב הלווה.

ייעוץ לקבלת משכנתא לנכס מסחרי

בשוק הנדל"ן המקומי יש לא מעט שחקנים ובהם גם משקיעים הרוכשים דירות מגורים כאפיק השקעה או נכס מסחרי כנדל"ן מניב. בשנים האחרונות החלו משקיעים רבים לזנוח את ההשקעה בדירות והם רוכשים נכסים מסחריים כמו משרדים וחנויות. משקיעים רבים התרחקו משוק הנדל"ן למגורים בעיקר בגלל התשואה הנמוכה, המחירים הגבוהים והסיכון הגבוה.
כאן תוכלו ללמוד מה האפשרויות המימוניות העומדות בפניכם הן כבעלי עסקים והן כמשקיעים בנכסים מניבים.

מחירים אטרקטיביים ותשואה משתלמת

הבנקים מציעים מסלולים ייעודיים לרוכשי נכס מסחרי, ויש מספר אפשרויות ופתרונות מימון לרכישת נכס מסחרי כאפיק השקעה או לצרכי העסק. יש לציין כי נדל"ן מסחרי הפך בשנים האחרונות להשקעה אטרקטיבית, לכן גם בעלי עסקים החלו לרכוש נכסים מסחריים במקום לשלם שכירות חודשית.
למרות שמשכנתא נתפסת בדרך כלל כהלוואה לצורך רכישת דירה, יש אפשרות לקחת משכנתא גם לרכישת נכס מסחרי כמו חנות או משרד, והתנאים של משכנתא לעסקים יחסית דומים להלוואה לרכישת דירה. אגב, יש נכסים מסחריים נוספים אותם ניתן לרכוש באמצעות הלוואות ייעודיות, לדוגמה מבני תעשייה, בתי מלאכה, מרלו"ג וכו'.

תחום המשכנתאות לרכישת נכסים מסחריים שונים גדל באופן משמעותי בעשור האחרון, רבים החלו לקחת משכנתא כדי לרכוש משרדים לעסק או כאפיק השקעה בנדל"ן מניב. ניתן לשעבד את הנכס בתמורה לקבלת ההלוואה ומחזירים את המשכנתא באמצעות החזרים חודשיים על פני תקופה ממושכת. לא מעט משקיעים החליטו להשקיע בנכסים מסחריים בגלל הביקוש הרב בשטחים משרדיים על ידי חברות הייטק וחברות בינלאומיות, בעיקר באזור המרכז.

נתחיל מאלטרנטיבות מימון כנגד נכסים מניבים (נכס מסחר כגון משרד, חנות, מגרש ועוד):

הלוואה מסחרית 

(כנגד שעבוד הנכס ו/או בטוחות נוספות)

ההלוואה תינתן בדרך כלל בשיעורי מימון של עד 70% ולתקופות של עד 15 שנים.

במקרים מסוימים ניתן יהיה לקבל הלוואות משלימות לעסקה כגון:

  • הלוואה להשלמת ההון עצמי שלא כנגד בטחונות ו/או כנגד בטחונות אחרים (מעבר ל-70% מימון).
  • הלוואת גישור עד להחזר תשלומי מע"מ.
  • הלוואה לשיפוץ הנכס.
  • הלוואה לטובת הוצאות עסקה (מס רכישה, עו"ד, תיווך, יעוץ פיננסי/מימוני, מעצב/ת פנים ועוד).

הלוואת משכנתא לנכס מסחרי

(כנגד שעבוד הנכס)

הלוואת המשכנתא תינתן בשיעורי מימון של עד 75% ולתקופות של 4-30 שנים.

היתרון המשמעותי באפשרות מימון זו הינו הפתרון למענה התזרימי, שכן ניתן ליהנות מהחזרים נמוכים יותר ע"י פריסת שנים ארוכת טווח.

חסרונה הוא כי הריביות המקובלות להלוואות אלו גבוהות יותר מהריביות בהלוואות לדיור.

חשוב להכיר גם כי ניתן לקבל גרייס למספר שנים לטובת התארגנות ועד שהנכס יהיה מוכן ו/או נמצא שוכר.

הלווה הממשכן יכול להיות גם פרטי וגם עסקי, וחלוקת מסלולי המשכנתא איננה מוגבלת כפי שמקובל בהלוואות לדיור.

ניתוח פיננסי ואסטרטגי של עסקת הרכישה וליוויה ע"י היועצים המומחים של פריים מאפשרים השגת שיעורי מימון מקסימליים בתנאים אופטימליים וריביות נמוכות.

שחר כרמון מנכ

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

מייסד ומנכ"ל פריים משנת 2006. מחלוצי ענף ייעוץ המשכנתאות בישראל.

צרו קשר עמנו ונשמח לסייע

מומחי פריים עומדים לשירותכם בימים א'-ה', בין השעות 09:00-18:00.

ממליצה על פריים! בהתחלה נפגשנו עם גלעד שנתן לנו הסבר מעמיק על כל התהליך. אחר הועברנו לנציג בשם אבי. אבי עשה עבודה מעולה מול הבנקים והשיג לנו את הריביות הכי טובות. כל התהליך מול פריים חסך לנו המון זמן וכאב ראש. מומלץ בחום!

Sasha Lutsker

פניתי לפריים על מנת לקבל יעוץ והכוונה בלקיחת משכנתא. השירות והיחס שקיבלתי היו מעבר למצופה. אנשי פריים מאוד אדיבים, מקצועיים ואכפתיים. ולריה שליוותה אותי באופן צמוד בתהליך הייתה זמינה ומקצועית מאוד! ממליץ בחום !!

Dotan Ben Shimol

בודק...